måndag 16 februari 2009

Säg hej till publiken

Det var en mycket livlig och busig krabat där inne. Det var tydligen inte det lättaste att mäta de delar som skall mätas och det var nära att det inte blev några bilder eftersom busfröet alls inte ville posera för kameran.

Som tur var blev det några foton i sista stund efter mycket buffande på magen. Jag kan tänka mig en dialog som annars skulle ägt rum om några år:

- Mamma, varför finns det bilder på Äppel och Päppel i magen? Vi har inga bilder på mig.
- Öh, du bara vände dig bort när barnmorskan försökte föreviga dig.
- Det tror jag inte på. Ni brydde er inte om att ta bilder på mig eftersom jag är nummer tre.

Nej du, den bjuder jag inte på. Det skall bli lika. Jag skall börja med Päppels album vilken dag som helst nu så att det blir din tur sedan. Och jag ser verkligen fram emot att sy ett tredje lapp-överkast.

1 kommentar:

Melkers Mamma sa...

*myser* Njut, precis som ni gör!