torsdag 5 februari 2009

Tidstjuvar

Jag tillhör inte dem som säger att allt tar mer tid när man har barn. Men packa: det tar sannerligen längre tid.

Inte bara behöver man vara ute i ännu mer god tid när man planerar. Det är liksom inte bara solkräms-beståndet som skall inventeras utan man skall säkerställa att barnen har skor och kläder i rätt storlek.

Dessutom tar det en vansinnig tid att packa. Mestadels för att barnen skall hjälpa till. Förr i tiden kunde jag ta fram en sak och bocka av den. Nu är ingenting verkligen på plats förrän väskan är förseglad.

- Äppel, var är din solhatt som jag hade lagt här?
- Den har jag lagt här nu.
- Suck, den skulle ligga i handbagaget.
- Passen! Var är de? Jag hade dem nyss!
- Dem har jag lagt i resväskan.
- Där kan de inte ligga... stopp, rör inte de där pengarna!

2 kommentarer:

yllet sa...

Och så kommer ni fram till Kanarieöarna, öppnar resväskan och hittar en stekspade! :D

Äppelträdet sa...

Bara den inte hamnar i handbagaget och fastnar i säkerhetskontrollen...