torsdag 19 februari 2009

Chokladgröt

Nog för att maken kan få gå ut och roa sig ibland, men när han dessutom besöker en av mina tidigare nämnda favoritrestauranger måste jag ju ha rätt att frossa lite här hemma. Kvällens lyxiga delikatess blev efter lite inventering pulver-chokladpudding.

Eftersom jag hade gett mig tusan på att hinna pilla bort tyg från tre stolar under tiden jag kikade på Antikrundan fick jag förbereda min fest innan barnen hann i säng. Det såg ut att gå helt smärtfritt ett tag. Äppel var fullt upptagen med att tugga äpple och märkte in att jag vispade lite. Dessvärre blev han klar före jag blev det och undrade plötsligt vad jag gjorde. För att slippa tjat drog jag till med att det var att slags gröt. Lite skeptisk var han allt. Han ville gärna smaka och undrade nog om det inte var choklad i gröten, men jag var hård och iskall.

Nu oroar jag mig för två saker. Vad får man för straff för att ljuga för sina barn? Vad kommer hända nästa gång Äppel ser en likadan förpackning?

Inga kommentarer: