torsdag 9 juli 2009

Dårskaper i Brooklyn

Jag har länge tänkt läsa Paul Auster och nu har jag äntligen plöjt Dårskaper i Brooklyn. Av någon anledning hittar jag den inte längre på svenska i någon av de stora nätboklådorna så ni får hålla till godo med en länk till utgåvan på bokmål.

För den som läser bokmål eller hittar en version på annat lämpligt språk kan jag i alla fall rekommendera boken. Jag gillade karaktärerna, en salig blandning mer eller mindre olyckliga original, vars öden blandas under den korta tid som boken skildrar. Historien rullar på i ett raskt tempo och innan jag visste ordet av hade jag läst ut den. Lättläst och underhållande.

Det kommer bli fler romaner av Paul Auster för mig i framtiden.

7 kommentarer:

Katinka sa...

Åhh. Paul Auster. Älskar hans New York trilogin. Den är helt fantastisk! Måste läsas!

Annika sa...

Läs Katedralen vid havet som är skiven av nån spanjor om du får tid, mycket läsvärd!
Kram Annika

Äppelträdet sa...

Katinka - bra att veta att där finns mer att ta av. Gillade du inte På Cesil Beach förresten? Har väntat på ett uttalande hos dig.

Annika - Åh, den har jag hört om förr, men glömt bort! Tack för tipset.

Katinka sa...

Jodå, jag gillade allt På Chesil Beach. Men jag tror jag faktiskt tyckte bättre om "Kärlekens raseri" av Ian McEwan... Har du läst den?

Äppelträdet sa...

Nej, jag har inte läst något mer av honom.

Oj, nu har jag en lång läslista. Kanske lika bra att bebisen dröjer... :)

Annan sa...

Jag rekommenderar "Illusionernas bok" av samme man. Bara titeln!?

Äppelträdet sa...

Ja, det låter verkligen!