fredag 20 februari 2009

Kommunikationsproblem

Jag var på OKQ8 och hämtade ett paket idag. Överhörde då denna konversation:

Kassörska 1 (K1): - Hejdå. Trevlig helg!
Kassörska 2 (K2) tittar ut från något rum bakom: - Vad är det? Sade du något?
K1: - Ja, jag sade trevlig helg till en kund.
K2: - Jaså, jag trodde du ropade på mig.
K1: - Trodde du att vi sade något roligt om dig?
Kassörska 3 som stätt bredvid K1 hela tiden: - Du skall inte gå hem än.

Alltså, det känns som att det är tur att inget av mina paket har försvunnit. Jag är lite orolig att någon av dem ber en annan att lägga någon framtida försändelse på en bestämd hylla. Det kan helt enkelt inte bli rätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka roliga och söta historier Du berättar här. Man blir ju helt glad! :-)

Elefanterna är stickade och det finns en länk till mönstret på min pysselsida. Gå in på min sida, klicka på pyssel (till vänster på sidan) och sen på stickat. Då hittar Du elefanterna. Och dess mönster. Kul att Du tyckte om dem!