fredag 13 mars 2009

Shantaram

Ni kanske trodde att jag hade slutat läsa, men icke! Jag har bara läst samma bok ganska länge nu.

Shantaram av Gregory David Roberts är drygt 900 sidor lång. Låt inte det avskräcka er. Den är klart läsvärd. Äventyr i den mest fantastiska miljö. Eller miljöer kanske jag skall säga. För huvudpersonen Lin hinner förflytta sig mellan minst sagt skilda världar under de år vi får följa honom.

Persongalleriet är lika imponerande som miljöbeskrivningarna. Boken är fängslande från början till slut även om jag såklart fattade mer tycke för somliga personer och avsnitt. Precis som i verkliga livet.

Jag kommer sakna Lin. Han har stått mig nära i en dryg månad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shantaram är en fantastisk bok! Läste den innan min första Indienresa och fick verkligen mersmak.

Äppelträdet sa...

Åh, jag är också sugen på att åka dit!