söndag 15 februari 2009

Den stora dagen

Hurra hurra! Imorgon skall vi få träffa Pirum! Eller åtminstone kika närmare på underverket.

Det är hur spännande som helst. Livets mirakel kan knappast bli mer påtagligt än när barnmorskan pekar ut de små delarna på det lilla livet. Och hela graviditeten blir så mycket verkligare. Kanske vet jag imorgon eftermiddag om det är en liten pojke eller flicka som väntar därinne.

Större än så här blir det inte. Och det känns minst lika häftigt trots att det är min tredje graviditet och mitt femte ultraljud.

2 kommentarer:

Melkers Mamma sa...

Åh, lycka till! Blir nästan lite avis... fast på ett bra sätt :) Kram Jennie

Engelska Villan sa...

Åh, ultraljudet!! Det är ju bara så fantastiskt. Även om det är tredje barnet kan jag tänka mig. Men alltid LITE nervigt också såklart. Hälsa Pirum från mig :D
Du undrade hur jag målar stolarna. De här är gamla stolar, jag tror att det är ek, som är lackat. Så jag måste börja med att sandpappra för att få ner glansen, annars fäster inte färgen. Sen grundar jag med antingen Grepp grundfärg, från Beckers, men den ska nog du inte använda (gravid som du är) för den är lösningsmedelsburen. Så då kan du ta en vattenbaserad grundfärg. Sen färdigmålar jag tre ggr (brukar aldrig räcka med två) med vit vattenbaserad färg (eller oljebaserad, men du ska ju ta vatten...). Glansen är en smaksak. Just nu är jag ganska mycket inne på sidenmatt, som jag tycker är vackert. Men blank är lättare att hålla rent och torka av. Stolarna kommer nog att bli högblanka eller halvblanka, har inte bestämt mig.
Oj, vilken roman du fick nu :) Hoppas den hjälper dig. Och just ja, jag använder alltid pensel.
Kram Anna