onsdag 18 februari 2009

Spekulerar

Det är ingen som har kommenterat att min bebisräknare tog ett extra hopp i måndags. För det bara måste ni ju ha noterat...??

Denna graviditet följer exakt samma mönster som de tidigare två. Jag fick ett nytt BF* tre dagar tidigare än det som BM** dragit till med. Vad hjälper det när ungarna kommer ännu senare än första beräkningen i allafall?

Äppel
BM: 29 november
UL***: 26 november
Ankomst: 3 december

Päppel
BM: 8 oktober
UL: 5 oktober
Ankomst: 10 oktober

Pirum
BM: 9 juli
UL: 6 juli
Ankomst: borde alltså klockrent kunna räknas ut till 9 juli. Det vet ju alla som fått fortsätta nummerserier på något test för att visa sin intelligens. Fast frågan är om den logiska följden gäller för barnafödande. Dessutom borde jag kanske lägga in en brasklapp för att båda förlossningarna har startat på femte dygnet.

/Kontrollfreaket


* Beräknad förlossning
** Barmorskan
*** Ultraljud

7 kommentarer:

Anonym sa...

dålig koll på räknaren måste jag erkänna. läser mest alla mysiga samtal och konversationer.

Äppelträdet sa...

Jag trodde inte att någon hade koll på riktigt. Jag har det inte ens själv. Den börjar väl bli intressant när det typ är 30 dagar kvar eller så. Då kan det börja kännas något relevant att ha koll.

Melkers Mamma sa...

En annan blev ju framflyttad typ 2,5 vecka :/ How wrong can you be?

Melkers Mamma sa...

Du är utmanad! Se min blogg! Kram Jennie

Äppelträdet sa...

Oj, 2.5 vecka. Här är det bättre koll. :)

Utmaning! Gulp.

Mamma J sa...

Samma dag som mina killar blir det förlossning för dig: D v s på tisdag - den 7:e!

Fru Mju sa...

12:e lägger jag mina pengar på :)