torsdag 5 februari 2009

Packningsvånda

Hur varmt är 18 grader egentligen? Det är inte speciellt varmt att sitta i ett artongradigt hus. Det kräver tofflor och tjock tröja. Men om det är 18 grader i skuggan och solen gassar om man sticker ut näsan från parasollet. Är det varmt då?

Å ena sidan känns det illa om jag mest packar shorts till barnen och det slutar med att de får gå i ett enda par jeans och en fleece hela veckan. Å andra sidan är det ganska onödigt att släpa tre par byxor per person om man aldrig har dem på sig.

Fast kvällarna är väl säkert kyliga?

3 kommentarer:

yllet sa...

ohh guuu va jobbigt det låter..! :P

Äppelträdet sa...

Det är det! Jag får lite panik. En gång fick jag gå i min löparjacka med reflexer i flera dagar i Mexiko City eftersom jag inte fattat att det var kallt på hög höjd.

yllet sa...

haha!! Men det är väl bra med reflexer?? :)