måndag 23 februari 2009

Bokklubben

För alla som gillar att läsa, diskutera, umgås och äta god mat rekommenderar jag verkligen att starta en bokklubb. Eller läsecirkel. Eller vad man nu vill kalla det. Kul är det i allafall.

Ikväll har jag haft bokträff här hos mig och vi diskuterade boken I en klass för sig som jag valt till den här gången. Jag gillade den, som ni vet. De andra var inte fullt lika entusiastiska, men tyckte att boken lyfte med diskussionen. Och det är verkligen en del av det roliga. Att prata om en bok med andra som gjort andra iakttagelser och reflektioner blir som att klämma ut lite till av den.

Så här har ni receptet:
1. 6-8 personer som gillar att läsa. Det behöver inte vara personer som redan umgås utan bjud in en kollega, en barndomsvän och en fotbollskompis och låt dem ta med varsin kompis.

2. En idé om hur träffarna skall genomföras. Vi har ett rullande schema och ses hemma hos varandra på middag ungefär var sjätte vecka. Men det skulle såklart funka lika bra på krogen, eller att ha ett knytkalas eller en tebjudning två gånger per termin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du en fotbollskompis i ditt gäng (till nån annan än dig då kanske)? Om de dessutom vill spela fotboll så har vi ett korplag (mixat killar och tjejer) som kan behöva lite förstärkning....

- Storasyster

Äppelträdet sa...

Näeh, det tror jag inte. Flera spelar basket. Om de gör så mycket alls just nu. Majoriteten är ju gravida.