måndag 7 juni 2010

Kunzelmann och Kunzelmann

Nu diskuterar vi Kunzelmann och Kunzelmann av Carl-Johan Vallgren i bokcirkeln. Jag är kluven.

Boken består av två historier. Den ena helt magisk med de underbara ingredienserna konst, dubbelliv och historiska vingslag. Den andra något slags modern historia om en riktig looser som funderar över smak och konsistens på sina snorkråkor.

Jag vet inte om jag ska hissa eller dissa. Den bra delen väger nog upp så att jag måste säga att den trots allt är läsvärd. Eller hyfsat läsvärd.

2 kommentarer:

Lillis goes Odd sa...

Tack för boktips, har beställt den eftersom svärmor tycker att barn måste lyda. Kan delvis hålla med henne men inte till vilket pris som helt.
Tack även för underbar läsning i din blogg. Sitter med ett fånigt leende och nickar igenkännande på det mesta (eller...allt.)

Lillis goes Odd sa...

Japp den beställde jag :-)