söndag 3 juli 2011

Fågeln som vrider upp världen

Det var ren njutning att läsa Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami

Om jag inte gillar böcker med övernaturliga fenomen så gillar jag desto mer dem som rör sig i gränslandet mellan dröm och verklighet. Jag gillar att känna mig lite överlistad och att inte riktigt vara säker på vad som har hänt och vad som bara är en produkt av karaktärenas fantasi.

Jag gillade i och för sig Norwegian Wood, men nu är jag verkligen helsåld på Murakami. Jag måste beställa hem några fler av hans verk.

3 kommentarer:

kokoa sa...

jag erbjöd ju en. men ser att den står kvar här.

Fru Mju sa...

jag älskade också Fågeln som vrider upp världen! en av de bästa jag läst faktiskt. :)

Annan sa...

Hej. jag ville bara säga att jag läst den här nu. Mmm. tror det är min favoo av Murakami.
IQ84 var också fin, men den här var väldigt bra. väldigt bra!