söndag 12 september 2010

The Power of One

Jag har läst ut en bok. Det tog sin tid. Jag minns att jag började på den innan vi åkte till Thailand den 1 april. Delvis beror det på att jag inte ville ta med den till stranden eftersom jag har lånat den, men mest beror det på att den är på engelska och det tog tid innan jag fick flyt på läsningen och började läsa mer än en sida om dagen.

Nu är jag glad att jag tog tag i den till slut. The Power of One av Bryce Courtenay är en underbar skildring av en pojkes liv. Å ena sidan är han fattig och utsatt med alla odds emot sig. Å andra sidan är han otroligt intelligent, målinriktad och har en ofattbar integritet. Dessutom tycks han ha turen på sin sida och en förmåga att fånga tillfällena. Viktigast av allt är dock att han gör sig vänner överallt och har ett makalöst stöd av människor som alltid ställer upp efter bästa förmåga.

Ett annorlunda äventyr om människan styrka som jag rekommenderar varmt.

Inga kommentarer: