fredag 12 december 2008

Se nu nalkas Lucia

Jag har sett fram emot Luciamorgon. Mina barn är för små för att klä ut sig, sjunga och servera lussekatter. Därför tänkte jag passa på att göra det själv. Vem vet hur många år jag får göra det innan ungarna tar över.

Planen var att maken och jag skulle väcka dem med stämningsfull sång* och att vi sedan skulle fika framför Luciamorgon på teve. Men jag börjar tveka. Varför börjar det så vansinnigt tidigt? Är det sunt att ställa klockan på kvart i sju för att hinna med spektaklet?


* Från min sida i allafall. Jag tror tyvärr inte att maken kan några av sångerna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

klart det är sunt! hög mysfaktor som säkert stärker såväl kropp som själ!

jag undrar dock - skall maken ha strut.......?

Äppelträdet sa...

Jo, det är ju planen.

Men han är inte informerad. :)

Anonym sa...

lycka till!!!!! och lova att fota, eller kanske tom filma:-)