torsdag 4 december 2008

Kedjebrev

Okej, jag svarar. Men jag skickar inte vidare. Det är emot mina principer. Detta är ett förklätt kedjebrev och jag har blivit noga avrådd från sådana av mamma.

REGLER

1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 FAVORITPROGRAM

Jag tittar faktiskt inte så mycket på teve. Jag har inte tid. Och så har vi inte så många kanaler. Jag vet inte vilket som egentligen bidrar mest till mitt sparsamma burkgluttande. Men, så svårt skall det väl inte vara att krysta fram åtta program. Utan inbördes ordning.

1. Desperate Housewifes (jag följde det i princip plikttroget så länge vi hade femman)
2. Greys Anatomi (dito)
3. House (började se det när vi hade förlorat femman, slutade när fyran försvann fast nu är den tillbaka. Kanske skall återuppta tittandet.)
4. Äntligen hemma (skönt med program man inte behöver följa)
5. Idol (har sett en säsong. När jag var gravid med Päppel. Vi var många i teverummet på BB på fredagkvällen.)
6. Twin Peaks (minns typ ingenting, men jag följde det)
7. Aktuellt (okej, börjar bli tråkig nu)
8. Alla vi barn i bullerbyn (som motvikt till Aktuellt då)

8 SAKER JAG GJORDE IGÅR

1. Sjöng för världens finaste tre-åring
2. Käkade korv på IKEA
3. Kollade på några begagnade stolar som jag funderar på att köpa (har till makens förtret sålt våra matsalsstolar lagom till alla decemberbjudningar)
4. Hängde upp den superfina kökslampan som kom med posten (nu är jag verkligen nöjd)
5. Beställde tyger på Internet (jag toksydde för att få Äppels lapptäcke klart till födelsedagen och när jag i sista sekunden sprang till tygaffären för att köpa fleece till baksidan var det slut!)
6. Tog en riktig tantpromenad med en annan mamma när barnen lagt sig
7. Våndades över att jag skulle behöva gå upp strax efter sex för första hela arbetsdagen
8. Läste ändå för länge innan jag släckte lampan

8 SAKER JAG SER FRAM EMOT

1. Att böckerna jag beställt skall komma
2. Julbord på Vaxholms kastell
3. Luciamorgon på teve
4. Adventsspiral på förskolan
5. Att Päppel börjar äta själv med sked
6. Nyårsafton!
7. En eventuell semester på varmare breddgrader i början av nästa år
8. Förlossningen (jag tycker det är hur häftigt som helst att föda barn)

8 FAVORITRESTAURANGER

1. Teppanyakistället i Nanjing (finns det något lyxigare än en egen kock som står och lagar till obegränsat med underbar mat bara till oss? För dryga hundralappen per skalle!)
2. Grill (hade faktiskt min 30-årsmiddag där. Relativt lyxigt till humana priser.)
3. Helenes krog på Sankt Eriksgatan (bästa fajitas-tallrikarna. Stooora portioner.)
4. Greken på hörnet
5. Primo chiao chiao (bästa pizzorna)
6. Den trevliga restaurangen vi var på två gånger i Köpenhamn (stora portioner och vin per cl)
7. Mamas och tapas (alltid lika gott. Mmmm... patatas bravas)
8. À la crêpe (alltid kul med koncept. Och cider är en trevlig måltidsdryck)

8 SAKER PÅ MIN ÖNSKELISTA

1. Slippa alla framtida utmaningar av denna typ
2. En månad med familjen på en strand i Thailand eller motsvarande
3. Nya matsalsstolar
4. Slippa städa
5. Färre maginfluensor
6. En barnfri helg på trevligt hotell
7. Tid att läsa en massa böcker som ligger på väntlista
8. Och så fred på jorden

8 JAG UTMANAR

Absolut ingen! Skyller på kedjebrevsprincipen, men viskar lite generat att jag inte känner några bloggare. Jag kan väl inte bara hoppa in hos folk och utmana dem utan att någonsin ha gett mig tillkänna förut?

Och alla! Ingen nämnd ingen glömd. Den som känner sig sugen kan ta åt sig.

Inga kommentarer: