tisdag 23 december 2008

God jul mina systrar

God jul mina systrar som reser och far.
God jul mina systrar where ever you are.

God jul du långt bort i Indianland.
Jag hoppas du ligger och njuter på strand.
Att du missar julmaten gör dig detsamma,
men ta ett glas vin och hälsa till mamma.

God jul uppe i Träsket du som åkt dit.
Du får åtminstone en jul som är vit.
Ät mycket julmat, det behövs energi
för att klara kyla, längdspår och after ski.

God jul du som korsar Atlanten på dan
när vi andra äter skinka och dansar runt gran.
Jag hoppas en skön semester du får.
Jul kan du fira ett annat år.

God jul mina systrar var ni än är.
God jul alla andra som läser det här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag läst ikapp. Skoj!
Tack för rimmet och God Jul själv! Nu är det dags för mig att börja packa för morgondagen...har ju inte riktigt din framförhållning. Men jag har tagit ner sommargrejerna från vinden i alla fall! Och druckit glögg och läst din blogg.

Anonym sa...

Jag har också läst allt! Totalt okontaktbar var jag under tiden så jag höll på att missa fikat. Vilket fint rim. Jag har rimmat på M:s klappar (eftersom inte jag heller ger bort så många).

Äppelträdet sa...

Välkomna. :)

Melkers Mamma sa...

Tack för hälsningen! Vad kul att du kikar förbi ;) Kram Jennie