söndag 14 december 2008

Julhelg

Jag börjar komma i stämning!

Helgen inleddes alltså med luciatåg. Äppel vaknade dock halv sju så det slutade med att han och jag lussade för de andra. Lika bra var det för vi upptäckte att maken inte kunde stå raklång med stjärngossestruten i sovrummen. Vår sammanlagda utstyrsel var ett lucialinne, en pyjamas, en strut och två levande ljus. Framträdandet bestod av första versen av Natten går tunga fjät. Så man kan nog sammanfatta det som ett minimalistiskt luciatåg.

Efter det har helgen fortsatt i julens tecken. Glöggbjudning på lördag och därefter nygriljerad skinka på vörtbröd och idag eskalerade det hela med julbord. Efter det var jag så i stämning att jag införskaffade lite sillfiléer för vidare bearbetning under veckan.

Jag börar känna mig redo för att jula loss helt enkelt! Blir nog till att pynta, laga mat och handla klappar hela veckan om jag skall upprätthålla nivån.

Inga kommentarer: