söndag 14 december 2008

Mansslukerskan

När Äppel var bebis lekte han med fina skallror, mjuka böcker och annat anpassat för riktigt små människor. Han hade i och för sig inget val. Det var det som fanns i vårt nyblivna barnhem.

Päppel däremot har ett helt annat utbud. Det finns bilar, dockor, kastruller, duplo, klossar och saker för att fylla en mindre affär. Antingen har hon varit väldigt tidig och sofistikerad i sina val eller också är leksaker för något äldre barn egentligen roligast för de minsta också. Hon sitter ofta och vispar i någon bunke, brummar runt med en liten bil eller kastar duplobitar omkring sig.

Allra allra mest gillar Päppel duplogubbarna. De är tydligen inte bara roliga utan dessutom väldigt goda. Man ser henne nämligen alltsom oftast med ett par ben stickande ut ur munnen medan hon rumphasar omkring här hemma.

4 kommentarer:

Anonym sa...

verkar vara en skojig syn. akta så hon inte sätter i halsen bara.....

detta har blivit min absoluta favoblogg!!!! och jag har ändå 3-4 stycken som jag typ kollar dagligen. den här är roligast, och jag älskar att den uppdateras så ofta! heja heja

Äppelträdet sa...

Fast du är kanske lite partisk... :)

Anonym sa...

kan man väl tänka. fast alla de bloggar jag läser skrivs av personer som jag tycker mycket om och jag gillar att läsa om deras vardag.

men den här är faktiskt bäst! så är det.gr

Äppelträdet sa...

Då får jag tacka och buga!

Bock bock.