torsdag 18 december 2008

Julklappsskörd

Eftersom mina familjemedlemmar* är utspridda från Chile till Norrland i jul har vi bestämt att inte byta julklappar. Idag har jag därför med fasa insett att jag nog redan öppnat merparten av det jag kommer få. Och jag är inte helt nöjd. Här är min skörd:

1. Ett salt- och pepparset från Bodum med polisens logga diskret tryckt i nederkanten. Ganska fin julklapp, men inte direkt vad jag önskat mig.

2. En kokbok av Lisa Förare Winblad. Bra grej egentligen. Och jättetrevligt initiativ av Middagsfrid, men det är den tredje kokboken jag får sedan augusti och jag börjar mest få dåligt samvete över att jag aldrig tar mig tid att inspireras av dem.

3. En t-shirt från Neova med en stor åtta (8) på. Och därunder texten "Vi pelletseldare släpper ut 8 ton mindre koldioxid". I storlek L. Jag får bli väldigt desperat fram emot vecka 39 för att ta på mig den.



* Inte maken, Äppel och Päppel såklart utan mamma, pappa och syrrorna.

Inga kommentarer: