fredag 26 december 2008

Det blir bara bättre

Vi har precis kommit hem från Teo, 5 år, och hans nya fina bilbana. Det var superhäftigt att se hur fort Äppel lärde sig tekniken att köra bilen med lagom gas för att hålla sig på banan och hur han hade stenkoll på vilket spår hans bil skulle vara på om den väl körde av. Jag trodde att han skulle vara alldeles för liten, men han hade fantastiskt roligt vilket han sade gång på gång.

När Äppel var och bytte om till pyjamas passade jag på att köra lite med Teo. Vi skrattade båda två och turades om att prejas i smala kurvan och krocka där spåren korsar varandra. Jag tycker att det är jättekul att ha barn redan nu, men fick en föraning om att det bara blir roligare och roligare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh! låter kul! tänk vad många härliga år du har framför dig:-)

och nu är det kanske dags att köpa en bilbana........?:-)

Anonym sa...

Antagligen blir du inte helt överraskad om jag säger att en fungerande sådan finns kvar från när jag var mindre... Verkar vara samma modell som fortfarande tillverkas (Teos såg väldig lik ut). Vill minnas att jag hade både bilar och motorcyklar.
Tydligen finns det aluminiumfälgar att köpa om man vill pimpa. Och man kan uppgradera motorerna. Och fixa starkare magneter så man kan köra snabbare i kurvorna. Pappa borde nog ha en riktigt hottad bil väl? :-) (Allt för att väga upp den blivande bussen...)