lördag 20 december 2008

Gravidklubben

Igår hade vi föräldragruppen på besök. Det var dem jag hängde med när Äppel var liten och vi har således ett gäng halvvilda treåringar nu. De är ihärdiga i den åldern. De ger sig liksom inte förrän de har dragit fram varenda leksak i hela huset och vräkt ut dem på golvet. De lyckades snoka rätt på lådor med prylar som jag ställt undan och de plockade lakan och till och med madrasser ur docksängen. De verkade ha riktigt kul!

I sommar kan vi återskapa mammagruppen så gott som intakt. Fyra av fem är gravida. De andra väntar tvåan. Jag känner mig lite som en barnfabrik.

2 kommentarer:

Millan sa...

Vad kul för er!

I mitt gamla tjejgäng är vi åtta tjejer som hållt ihop ända sedan grundskolan. Från tiden dec-07 till juli -o8, har sex av oss lyckats med att klämma ut varsitt barn. Och alla bor i Stockholm med omnejd. Den här mammaledigheten har jag inte behövt gå ensam hemma och tråka.

Äppelträdet sa...

Jo, det är ju väldigt smittsamt.