tisdag 16 december 2008

Julstök

För den som bryr sig berättar jag att den goda julstämningen fortsätter att utvecklas här hemma.

1. Sillfiléerna ligger i vatten och skall snart få en skön lag att simma vidare i.
2. Äppel och jag har dammsugit och tagit fram alla tomtar. Och änglaspelet! Jag älskar det. Maken kommer sucka när han ser det.
3. Mitt jultyg har kommit. Nu skall det bara fållas lite och sedan simsalabim kommer det kallas julduk.
4. Äppel går och sjunger någon sång om Maria.

Du bryr dig inte? Då skulle du inte ha läst. Rubriken gav faktiskt ett hum om vad inlägget handlade om.

2 kommentarer:

yllet sa...

oh vad spännande! undrar vad det är för en sång?

Äppelträdet sa...

Ja, det undrar jag också. Ingen jag kan. Han är i och för sig inte så tonsäker, men jag känner inte igen texten heller.