söndag 11 januari 2009

Barnasinne

Idag har vi varit ute och bättrat på sjöutsikten ytterligare. Medan jag måttade åt maken som kapade upp en stam såg jag hur Äppel låg stilla på rygg i skogsslänten. Efter en stund reste han sig och gick vidare med sin skottkärra.

- Vilade du en stund? frågade jag när vi kom ikapp kånkande på en stock.
- Nej, svarade Äppel med ett pillemariskt leende.
- Vad gjorde du då?
- Jag tittade på molnen.

Jag vill också vara tre år! Den där killen har något som jag känner igen, men tappat bort för många år sedan.

2 kommentarer:

Katinka sa...

Vet vad du menar, Och ändå så vet vi ju om den där möjligheten att kunna leva livet på det viset. Men vi tänker hela tiden: sen... sen.. När kommer sen liksom?

Äppelträdet sa...

Ja, usch. När kommer sen? Igår kom det i allafall inte. Idag kanske, fast det är mer sannolikt att jag läser tidningen än går ut och tittar på molnen.