torsdag 8 januari 2009

Mitt nya jag

Jag gillar att resa. Jag gillar att uppleva andra kulturer, äta på restauranger med inhemska menyer och se annat än fasaden som byggts upp för turister. Jag sätter en stolthet i att finna mitt boende på plats och jag är lycklig att maken och jag hamnade på Galapagos minsta kryssningsfartyg (läs gammal segelbåt) med delad toalett och kock som sov på kökssoffan. Annars hade vi aldrig fått de naturnära upplevelser vi fick utan vallats i stora klungor utmed upptrampad stig.

Det är med viss fasa för vart mitt liv är på väg som jag sitter och tittar på charteralternativ och överväger fördelarna med att äta alla måltider i hotellets buffé. Det är med delade känslor jag väljer mellan Bamseklubben och Lollo & Bernie och funderar över varför lägenheterna är så illa planerade att barnen sover i det rum där man tittar på teve.

Jag undrar om jag vågar ta steget. Jag undrar om det finns någon väg tillbaka sedan.

3 kommentarer:

Millan sa...

Åhh, jag lovar. Åka med Ving var det bästa vi gjort. Jag är i vanliga fall en rätt äventyrlig resande jag med, men med två små barn.... näej. Då vill jag ha det ordnat. Och lugn. Veta att andra tänkt på allt. Jag tänker att det finns tid till att resa ospecat med barnen i alla fall. När de blivit lite större. Var sak sin tid liksom.

Äppelträdet sa...

Alla jag känner pratar sig varma för Ving, men Fritidsresor är billigare när jag kolla runt. Varför? Är det sämre? Skulle vara bra med någon som testat båda...

Millan sa...

Kan tyvärr inte ställa upp på det. Ving är det enda jag provat. Vi valde också mellan FR och Ving och gick slutligen på vänners rekommendation. Vings Kalithea på Rhodos. Toppen! På alla sätt och vis.

Men visst är Fritidsresor också bra. Kan inte tänka mig annat.

/säger hon som åker med Ving till Cypern i år.