onsdag 14 januari 2009

Snart i mål

Pust. Varför väljer folk charter? Det är ta mig tusan enklare att köpa en flygstol och boka ett trevligt boende på plats.

När jag trodde mig ha klarat av alla val och äntligen skulle boka fick jag en ny överraskning. En hel sida med ytterligare tillval. Vill vi boka flygplatsparkering på Arlanda? Vill vi ha barnsäng, barnstol och sulky? Vill vi klimatkompensera?

Alltså, visst. De som kändes som extra service var väl trevliga, men de där som känns ganska tvingande och kostar extra. Vad skall det vara bra för? Kunde de inte ha stoppat in det i priset från början? Jag kände i allafall att jag blev lätt irriterad. Trehundra spänn extra för buss från flygplatsen till hotellet. Och fyrahundra kronor för mat på planet. Fast till barn under två år kunde man inte köpa mat och inte fick man ta med heller. Så jag ser framför mig hur Päppel kommer äta upp min måltid och jag får köpa en snickers av flygvärdinnan att leva på i sex timmar.

Tre telefonsamtal till webbsupporten gick åt till att reda ut alla krångligheter. Bamse-klubben gick till exempel inte att lägga till utan det fick kvinnan göra på andra sidan telefonen.

Nu är det bara betalningen kvar. Jag måste sätta över pengar till rätt konto för att slippa kortavgift på 95 spänn.

Jag säger bara: Den här resan får vara riktigt bra för att jag skall orka med charter en gång till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ag känner igen det! man tor att man fått ett bra pris och unnar sig havsutsik. och sen får man pröjsa storkovan för mat och buss!

men vår 9månaderskille fick lite mat när vi åkte till Marocko. och man får ha med sig babyburkar på planet.

ha en toppenresa!

/Helena P

Äppelträdet sa...

Tack för kommentaren. Hoppas att Päppel får mat också. Hon vägrar tyärr barnmatsburkar. Fast jag ringde och frågade hur man skulle göra och de sade att färdig barnmat var okej, men den skulle packas om i aluminiumform eftersom glasburk är förbjudet. Så vi kör nog en chansning och packar något hemmlagat i formen. Går det så går det...