torsdag 15 januari 2009

Tiden springer

Idag är det fyra år sedan maken och jag stod framför den knepiga vigselförrättaren och sade ja till varandra. Fyra år går väldigt fort!

Några av mina kompisar hade fått gästerna att fylla i ett litet frågeformulär om hur de trodde att vårt liv såg ut om fem år. Bland annat fick de svara på om vi hade kvar vår bil och hur många barn vi hade producerat. Dessa lappar lades sedan tillsammans med lite dagstidningar och annan kuriosa samt en flaska vin i en väl förseglad låda. Lådan ligger i vår matkällare och jag följer ordern om att snurra på den ibland för vinets skull.

Lådan får öppnas efter fem år. Det kändes som en evighet dit, men jag börjar inse att det inte var det.

2 kommentarer:

Melkers Mamma sa...

Vilken rolig idé! Något att tänka på när man själv gifter sig... nån gång... när nån friat... nån gång.

Kram Jennie

Äppelträdet sa...

Du får glädja några kompisar som gifter sig med en låda så länge!

Och frieri.... hade jag väntat på det hade jag fortfarande varit ogift. Vi lever snarare i en ömsesidig överenskommelse. :D