fredag 30 januari 2009

Välkommen till dåtiden

Päppel är överböjlig och får träffa en sjukgymnast med oregelbundna mellanrum. I torsdags hade vi avtalad tid, men eftersom hon varit snorig och febrig hela veckan ringde jag redan i onsdags och avbokade. Jag frågade samtidigt efter en ny tid, men se det kunde damen som svarade inte hjälpa till med. Då måste jag prata direkt med sjukgymnasten.

Då började jag förstå hur det kunde komma sig att han bokade tid direkt med bara stöd av sin analoga kalender sist jag var där. Jag var imponerad då över att han var så synkad.

Men se synkad, det var han inte alls. Maken gjorde ett nytt försök att nå honom idag och det gick bättre. Att nå honom alltså. Samtalet var inte speciellt upplyftande. Han hade inte fått något återbud, så nu fanns en räkning utskriven. Vi fick dock löfte om att den skulle makuleras. Sin kalender hade han tyvärr inte på plats så någon tid kunde vi inte boka den här gången heller. Han sade att han skulle återkomma, men förvarnade att han hade tretton telefonlappar att avverka före vår.

IT-system, någon?

1 kommentar:

Katinka sa...

Hopplöst låter det där! Och man vill ju ändå att sådant ska fungera friktionsfritt. Bättre lycka nästa gång.