tisdag 20 januari 2009

Uppblåst

Det här är alltså min tredje graviditet. Man skulle ju kunna tro att jag kan det här nu och går runt och är säker på min sak. Men nejdå. Jag känner mig lika orolig denna gång som de andra att jag kanske inte alls är gravid.

Vid ultraljudet med Äppel frågade jag så fort jag kom in i undersökningsrummet om det hade hänt tidigare att någon kommit dit och visat sig sakna barn i magen. Kvinnan som skulle utföra ultraljudet tittade konstigt på mig och frågade nästan irriterat om jag inte hade varit hos en barnmorska. Vad är det för bevis? Där kollade ingen att jag verkligen var gravid.

Både första och andra gången har det som tur är visat sig vara en liten bebis därinne. Det här kanske blir något slags omvänt tredje gången gilt. Jag tycker faktiskt att jag har mindre mage. Visst putar den en del, men det har ju varit jul och allt.

2 kommentarer:

yllet sa...

Jag fattar inte hur de bara kan tro att man ska veta att man är gravid bara för att man varit hos BM? Jahaja, blodtrycket är 120/80, du hade mens senast 18/8 din BF är 18 april. Jaha. Ok?

Äppelträdet sa...

Egentligen är det märkligt att de inte gör ett grav-test.