fredag 21 augusti 2009

För er som undrar

I brist på fantasi följer jag upp några lösa trådar:

Mitt favoritnamn accepterades plötsligt och oväntat av maken. Varpå jag vacklade. Och var helt inne på ett helt annat namn när jag väl träffade Pirum. Ett namn som maken verkligen inte gillade. Hade jag orkat älta det i ett par månader hade han nog ändrat sig där också. Men jag bestämde mig för att lägga min energi på annat. De andra barnen känns helt synonyma med sina namn idag trots att jag tvekade lite i början.

Jag gjorde det. Barnen var snälla. Vi hade trevligt. Provsmakade godis och bröd och testade att bygga med majs. Vi till och med stannade på Ica Maxi på hemvägen för att stödhandla lite till morgondagens galej. Allt var frid och fröjd tills jag insåg att jag har så ont i ryggen att jag knappt kan gå. Det blev tydligen för mycket att lyfta in och ut tre barn samt en gigantisk vagn i bilen flera gånger.

Finns det något annat jag har glömt att berätta som ni undrar över?

3 kommentarer:

Mamma J sa...

Kan ju inte sticka under stol med att jag är enormt nyfiken på vad det är för ett namn. Så är det.

Härligt att det gick bra att gå på mässan! Du ser, du kan, du vill och du törs. Och dina barn kan också, uppenbarligen :-)

Äppelträdet sa...

Jag förstår dig. Jag är nyfiken på en hel del kring vissa bloggare jag följer.

Mamma J sa...

Ja, visst är det så. Och suck - jag förstår ju precis.

Men, det hjälper inte. Jag är nyfiken iallafall, haha!