måndag 10 augusti 2009

Dålig karma

Igår var hela familjen på brunch på trevlig restaurang med trädäck vid vattnet. När jag var inne och plockade av maten kom det in en påtagligt gravid kvinna. Trodde jag. På uteserveringen visade det sig att hon hade barnvagn med ytte-pytte-bebis. Genast bildade jag mig uppfattningen att hon precis blivit utsläppt från BB och bebisen var bara någon dag gammal. Döm om min förvåning när jag hörde henne säga till personalen att barnet var två veckor.

Jag gottade mig lite åt det där. Poängterade för maken att kvinnan faktiskt fött för ungefär lika länge sedan som jag och att jag då rakt inte hade en sådan där mage.

Det fick jag äta upp idag när mannen i kemtvätten frågade hur långt jag har kvar. Visst kan jag erkänna att jag var värd det. Men det hindrar mig inte från att bojkotta den tvättinrättningen i framtiden.

Inga kommentarer: