måndag 31 augusti 2009

Bekännelser

Den första:
Igår kom Äppel in i köket där maken och jag satt och drack kaffe.

- Mamma, har du ätit kex? Det luktar kex.
- Ööööh... neeääh, ljög jag. Det är nog bara kaffet.

Den andra:
Enligt väderprognosen skulle det bli 18 grader idag. Inte hade jag räknat med att det skulle matchas med blåst och moln. Mina barn fick gå till förskolan i bara tröjor och hade nog behövt fleecetröjor.

Den tredje:
Äppel ville spela lottospel imorse. Det fanns inte tid till det så jag lovade att vi skulle göra det efter förskolan. Under dagen gömde jag spelet så att han skulle glömma bort det.

Gör dessa små incidenter mig till en dålig mamma? Vägs det i såfall upp av att jag har köpt ett fempack fingervantar på ICA Maxi idag?

4 kommentarer:

yllet sa...

Nej bara väldigt rolig!! :D

Osloskånskan sa...

Been there, done that...

Fru Mju sa...

hahahha
det härliga mammalivet

Äppelträdet sa...

yllet - berätta det för mina barn :)

Osloskånskan, Fru Mju - skönt att ma inte är ensam.