söndag 23 augusti 2009

Ingen vanlig dag

Stark och självsäker efter fredagens utflykt tänkte jag att det kunde vara roligt att ta med familjen på Smaklust.

Det tog en stund att ta sig dit eftersom ett gäng hurtiga triathleter orsakade avstängningar och inställda bussar. Väl på plats upptäckte vi att vi inte var ensamma om att lockas av arrangemanget. Det var en rejäl utmaning att ta sig runt med syskonvagn och löst springande barn i folkmassan.

Varmt var det också så vi satte oss i första bästa skuggiga tält för att inta lunch. En lunch som snarare visade sig vara en aptitretare så efter att ha klappat diverse djur, kissat i buskar respektive bajamajor och knaprat lite smakprov tänkte vi fylla på med matiga crepes. Det var minst sagt surt när de stängde serveringen för paus just när jag kommit längst fram i kön. I det ögonblicket gav vi upp och promenerade till Hornsgatan för hamburgare.

På återresan gick sedan bussen sönder så vi fick promenera en bra bit. Vid Mariatorget hade jag gärna ätit en mjukglass, men det var inte läge. Päppel var övertrött och gallskrek i vagnen. Äppel nödgades besöka pissoaren och tog stöd med händerna i rännan för att nå.

Det var inte min dag min födelsedag.

4 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Åhh....världens bästa kvällsGrattis från norje!

Äppelträdet sa...

tackar

kokoa sa...

så söt han måste ha varit när han balanserade....... äppel alltså.

GRATTIS igen.

maten från igår såg onekligen smarrig ut! där missade man nåt...:-(

kram!

Äppelträdet sa...

kokoa - jag såg det inte. Fick bara höra av maken att ha satt händerna i kisset. :(

Tur vi hade våtservetter.