fredag 7 augusti 2009

Ta betäckning

Pirum gör stort. Bokstavligen.

Den första veckan bajsade hon kopiösa mängder över skötbordet varje gång vi försökte byta på henne. För att slippa detta bestämde jag mig för att inte vara så snabb att byta utan vänta tills hon var färdig. Det var om något än ännu sämre taktik. En blöja räcker nämligen inte för Pirum. Istället blev det bajs på kläderna och det underlag hon låg på.

Så nu har jag utvecklat en avancerad metod som fungerar när man har tur. När jag hör att hon bajsar håller jag koll på när blöjan börjar bli full och försöker att snabbt byta till en ny blöja innan resten kommer.

Ett tag höll det på så här tre gånger om dagen. Senaste mönstret tycks dock vara varannan dag. Det blir som ni säkert förstår inte mindre mängder för att hon håller sig längre.

3 kommentarer:

yllet sa...

Oj!! Jobbigt! :|

yllet sa...

Du får köra tidig potträning på henne! Jag menar, nu är hon ju ändå ett par, tre veckor va? :)

Äppelträdet sa...

Vi som tycker att det är ganska tidigt att både Äppel och Päppel har bajsat på pottan vid åtta månader...

Fast ärligt talat övervägde jag att försöka hålla henne över handfatet, men jag kom inte på något bra grepp. Det kändes som att det skulle bli bajs över hela henne och mig.