onsdag 26 augusti 2009

Kalas

Jag och min stora trut. Igår lovade jag Äppel att vi skulle gå till skogen för att plocka blommor och blåbär idag. Och här bara vräker regnet ner.

Äppel ville ordna födelsedagskalas för sin pappa. Han kände sig lite snuvad igår. Vi hoppade över morgonuppvaktandet eftersom maken går till jobbet så tidigt och sedan firade vi med födelsedagsmiddag på restaurang utan Äppel och Päppel.

Nu tror jag att jag har reparerat den största skadan genom att sätta en chokladbollssmet* i händerna på honom.

Min stora trut kan nog komma till användning trots allt.



* Här har jag lyckats hålla tand för tunga varje gång jag har varit på väg att säga negerboll i Äppels närvaro. Egentligen vill jag säga det i ren protest eftersom jag inte menar något negativt med det och inte fattar varför folk skall värdera det så. Men det känns onödigt att en treåring lär sig ordet.