torsdag 13 augusti 2009

Smakråd

Jag har två ganska breda silverringar med barnens namn på. Äppels och Päppels alltså. Nu har jag som bekant ett barn till, men på fingret ryms ingen ytterligare ring. Så jag försöker komma på en bra lösning. Det känns lite orättvist att två barn skall klämmas ihop på samma ring så jag försöker finna ett diplomatiskt sätt.

När jag har ringarna på mig idag ser det ut så här:
ÄPPEL
PÄPPEL

Kanske kan jag lägga till text så att det blir:
ÄLSKADE ÄPPEL,
PÄPPEL, PIRUM

Eller bara:
ÄLSKADE ÄPPEL
PÄPPEL PIRUM

Eller:
ÄPPELPIR
UMPÄPPEL

Vad tycker du? Har du något bättre förslag?

3 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Det i mitten tycker jag. Så fint med "älskade"

Mamma J sa...

Jag tror att jag hade gjort om det helt och hållet och gjort om det till en enda bredare ring med alla namnen i en följd som ett snyggt mönster som liksom går i ett - med kanske ett hjärta eller liknande emellan.

Jag har en ring som "är" mina barn - det är deras tre månadsstenar i den.

Maria sa...

Du får väl helt enkelt skaffa en Parum också, så blir det ju två barn på varje ring ;-)