tisdag 18 augusti 2009

Förvaring

Jag tycker inte att jag gör annat än att organisera här hemma. Ständigt på jakt efter optimal förvaring. På senare tid har jag till exempel köpt stora leksakshinkar till barnen, en tamburmajor för deras smutsiga lekkläder och till och med rensat ut en hel del som inte längre används.

Visst blir det bättre och bättre, men det finns alltid kvar att göra. Vi skall bygga förvaring i tvättstugan för barnkläder som inte passar någon för tillfället, köpa hyllor och skåp till nya kontoret eftersom det gamla skall rymma leksaker och pysselmaterial. Vi borde tänka ut någon bra lösning för att kunna ha handdukarna i badrummet. Men i badrummet är det ganska fullt eftersom vi också tycker att det är praktiskt att ha två byråer med barnens kläder just där.

Vi har en glasveranda med återvinningskärl, två barnvagnar och ovan nämnda tamburmajor. Vi har vindsförråd där vi förutom kartonger förvarar resväskor, vinterjackor och annat. Vi har källare med ytterligare kartonger, arbetskläder, toapappersbalar, blöjpaket, en och annan vinflaska och en hel massa annat. Vi har uthus med vinterdäck, ytterligare en barnvagn och en hel del trädgårdsredskap.

Hur klarar folk att bo i lägenhet?
Just trädgårdsredskapen kanske inte är något problem. Men resten?

5 kommentarer:

Fru Mju sa...

det där har jag också funderat över! ;)

Erika sa...

Man förvarar vinterdäcken (och takbox) hos de som har hus!

Nipe sa...

Ja, jag undrar också, hur fasen får folk plats i lägenhet? Visst har man mer saker när man bor i hus, men inte SÅ mkt mer...

Maria sa...

Ah, det där var skönt att höra! Jag har länge undrat om det är något fel på mig som får panik av att vara hemma i vår lägenhet. Visserligen numera en fyra, men dock med två vuxna, tre barn, en katt och ett rum med 60 ouppackade flyttkartonger... Inte har vi fått någon nyckel till barnvagnsrummet heller och tre vagnar i hallen till en lägenhet är ingen hit om man inte gillar att bergsklättra varje gång man kommer hem. Så svaret är att Nej man klarar inte att bo i lägenhet, men man gör det ändå.

Äppelträdet sa...

Maria - fyra ynka rum och inte ens ett garage. Vore märkligt om ni fick plats!