onsdag 16 september 2009

Senilsnöre

På ICA Maxi har de lekhörna med barnvakt för barn från tre år. Det är jättebra. Inte bara för att man kan bli av med ett barn om man har en drös med till affären. Man kan dessutom ta med ett barn bara för att lämna in det och således avlasta den som blir hemma med de andra två.

Maken och jag talade av någon anledning om snodden med numrerad bricka som man får som kvitto när man lämnar in barnet. Han tyckte att jag var lite väl nördig som hängde den runt halsen.

Jag skulle aldrig våga annat. Maken har sannerligen missat en del av poängen med brickan. Om jag stoppade den i fickan är sannolikheten inte så stor att jag skulle minnas att jag hade haft med ungen till affären överhuvudtaget.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Haha, det låter som att du har lite för mycket omkring dig!

Osloskånskan sa...

Ja kära nån! Jag hade nog gjort detsamma!

Fru Mju sa...

haha, nä, annat skulle man nog inte våga!

Katinka sa...

Haha... nej, det hade ju inte varit något vidare och då hade ni nog varit avlastade alltför länge tror jag.

Tack för tipset med Pointell Me Dress. Vet inte egentligen om den är finare i grått, men det är en fix idé jag har.. Hoppas allt är bra med dig!