onsdag 9 september 2009

Tankens kraft

Efter mina första två graviditeter har jag återgått till min ursprungliga vikt på två månader. Helt utan ansträngning. Jag har därför inte brytt mig nämnvärt om viktökningen den här gången även om jag märkt att jag har lagt på mig lite mer.

I förrgår var jag på återbesök hos barnmorskan och fick den obehagliga sanningen kastad i ansiktet. Sju kilo kvar var helt klart mer än vad jag själv trodde.

Dags att åtminstone börja tänka på vad jag äter och hur lite jag rör mig konstaterade jag och gick och köpte mig en våg för att kunna hålla koll på om det går åt rätt håll. Och det gör det. Imorse vägde jag drygt två kilo mindre än igår kväll.

Det blir en baggis detta. Jag fortsätter helt enkelt att tänka på vikten.

1 kommentar:

Osloskånskan sa...

Vad slags märke är det på den vågen du? MYCKET intresserad!