fredag 25 september 2009

Lockande

Amelia har skickat mig ett erbjudande. För cirka sjuttio spänn får jag tre nummer av tidningen, ett läppglans och två biobiljetter.

Jag vill inte ha tre nummer av Amelia. Jag vet att jag bara kommer att få ångest över att jag inte läser dem. Och jag vill verkligen inte ha ett läppglans.

Två biobiljetter skulle jag dock kunna få användning för och det känns korkat att inte köpa dem för trettiofem kronor styck. Å andra sidan är det knappast försvarbart att slänga tre olästa tidningar och ett oöppnat läppglans.

7 kommentarer:

Mamma J sa...

Men, vet du vad man gör då? Man donerar tidningarna till något väntrum på exempelvis BVC. Där finns det alltid de som vill sitta och bläddra i dem och det är ju verkligen toppen, för då har du nästan sparat på miljön också för att de blir mer utnyttjade.

Läppglanset kommer du att kunna presenta någon med vad det lider. Kanske årets första lilla julklapp är fixad iochmed det?

Äppelträdet sa...

Du har då lösningar! Tål att funderas på.

K. sa...

Ja, det var ju bra idéer det!

Och tack för att du är så gullig och hjälper mig med råd. Snälla kom på nästa Odd Molly träff du med! Kram!

Äppelträdet sa...

Oh, jag skulle inte passa in. Jag har alldeles för få plagg. :)

Anonym sa...

Hehe, maken frågade om jag inte skulle nappa på erbjudandet. Jag förklarade att jag inte gillar Amelia. "men du får ju ett läppglans. Och biobiljetter!!!" Sen testade han efter en stund igen och nu nämde han bara biobiljetterna. Sen gav han upp och kastade erbjudandet. Han kom säkert på att det är svårt att gå på bio när man har en bebis, åtminstone ihop med sin fru :)

lisa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
lisa sa...

åh, jag fick också hem det där dumma erbjudandet. vill inte heller ha tidningen eller läppglanset. jag vill ha biobiljetter. varför luras dom jämt.

fast du kan luras tillbaks. och ta erbjudandet och ge bort tidningarna och glanset. så fort första tidningen kommer säger du upp det. ha! där fick dom. och du får gå på bio. nästan gratis...