onsdag 2 september 2009

Lockbete

Varje dag när jag hämtar Äppel på förskolan möts jag av samma skrik:
- Jag vill inte gå hem!

Visst är det skönt att veta att han har det bra och trivs, men lite jobbigt är det att jaga honom på gården och försöka få med honom ut.

Jag har därför för vana att tänka ut något att locka med. Det kan vara att vi skall gå till lekparken, åka till biblioteket, äta vindruvor eller baka. Igår hade jag dock ett riktigt trumfkort i bakfickan:
- Det är något djur som har bajsat på vår uppfart.

3 kommentarer:

yllet sa...

Jamen precis!!! Så där har vi det också!! Ibland glömmer hon av sig, kommer springandes, till synes GLAD (!!!!) och kramas. Sen kommer hon på sig. Så jag står där och lockar och pockar med lillebror på armen. :)

kokoa sa...

vad var det för djur undrar jag?

Osloskånskan sa...

Skitbra! (gud så dåligt)