tisdag 29 september 2009

Kalas

För någon med drygt två månader kvar till födelsedagen funderar Äppel väldigt mycket på sitt kalas. Idag insisterade han på att göra godis till fiskdammen på de lingon som han plockade igår. När jag argumenterade att godiset skulle hinna bli dåligt kom han på att han kunde göra till Päppels kalas istället. Eftersom det är mindre än två veckor dit fick jag ge med mig.

Så nu har vi små byttor i kylen med en röra gjord på socker, kakao, mjölk och havregryn. Och så två lingon då.

3 kommentarer:

Mamma J sa...

Frys in ett lingon i varje liten isbit i sådana där formar. Så kan han ju få servera sina lingon ett och ett till kompisarna i deras glas på hans kalas. Bra tips va´?!

Äppelträdet sa...

Jättebra idé!

Om han plockar fler skall jag förslå det. De två han plockade ligger alltså mosade i godiset.

Mamma J sa...

Jahaaa, det var inte fler! Hahaha, jag fattade inte det!