torsdag 10 september 2009

Äntligen torsdag

Jag älskar barnens förskola. Det är så mysigt att komma dit och mötas av den avstressande sköna miljön och se hur barnen med glädje och energi hjälper till med att gräva upp potatis, tvätta tyger eller räfsa löv. Eller hur de bara härjar loss i skogsdungen för den delen.

Allra mysigast tycker jag att det är att lämna på torsdagar. Det är enda gången på veckan som dagen börjar inomhus. Då sitter barnen runt ett bord och hjälps åt att tvätta och skära grönsaker till soppkoket. Efter det vet jag att de kommer baka brödet som hör till.

Jag önskar att jag fick stanna.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske byta jobb?

kokoa sa...

låter sjukt mysigt! som dagis vill jag åxå ha till mina framtida barn:-)

Äppelträdet sa...

Åh, nej. Jag skulle inte ha tålamod med så många barn.

Mamma J sa...

Det låter ju helt underbart ju! Vilken fantastisk idé att så handgripligt involvera barnen, tillsammans, i att laga till maten från start - som de senare skall äta.

Äppelträdet sa...

mamma j - ja, inte blir det sämre av att råvarorna är ekologiska och biodynamiska. Inga tillsatsstinna halvfabrikat här inte.

Waldorf! Waldorf! Waldorf!

Fru Mju sa...

åh, här är 12 mil till närmsta waldorfdagis :(

Äppelträdet sa...

fru mju - flytta! Du vill väl ge dina barn det bästa. ;)

Fru Mju sa...

hmmmm
när jag studerade till dagistant lekte jag med tanken att öppna eget. sen blev jag lat ;)