tisdag 1 februari 2011

Sömntutor

Känsliga föräldrar med sömnbrist varnas för stötande innehåll i det här inlägget.

Ah, imorgon är det onsdag. Då är barnen lediga och vi har sovmorgon.

Det är sannerligen jobbigt att försöka ruska liv i dem klockan sju på morgonen. De sover alla tre som grisar och det tar en god stund att få dem ur sängen. Vi har börjat lägga dem tidigare, men det tycks inte hjälpa. De kan sova tolv timmar i sträck och ändå vara lika trötta. Jag är verkligen less på att tjata och locka varje morgon.

Imorgon tippar jag att Pirum vaknar strax före åtta, Päppel en kvart därefter medan Äppel nog får väckas en stund efter nio när jag tycker att det börjar bli dags att duka undan frukosten.

Jag varnade faktiskt. Hata mig inte.

1 kommentar:

Karin sa...

Åh, jag hatar inte dig. Jag hatar bara tidiga morgnar. Jag tror att tonåringar är mer min grej...