lördag 12 februari 2011

Jag är så duktig

Päppel är i den bästa hjälpa-till-åldern. Hon vill skära grönsaker, duka och diska. Härom dagen hjälptes vi åt att plocka ur diskmasinen och sedan räckte jag henne smutsig disk som skulle ställas ner i den.

- Tack, mamma. Vad snäll du är som ger mig sakerna, berömde Päppel.

Idag har hon kallat mig gullig för att jag gav henne en klänning som hon kunde stryka och tackat mig hjärtligt för att jag är så snäll och serverar henne gurka.

Inte ofta jag får sådan uppskattning för mina insatser. Där hamnar hon helt klart på plus.

2 kommentarer:

kokoa sa...

Lilla söta Päppel. Hennes moster längtar allt efter henne ofta ofta. och efter hennes syskon. vill gärna hälsa på er efter vi är hemkomna från Hawaii. Kram!

Äppelträdet sa...

Mmmm... fick de det sagt. Efter Hawaii!

Ses sen då. Jag kommer att vara blek.