måndag 31 januari 2011

Hon fattar galoppen

Bara för att ni ska förstå att det verkligen funkar - och kanske för att jag själv ska minnas det här i framtiden - vill jag berätta att Pirum idag höll sig i sju timmar medan vi var på utflykt och hon dessutom sov några timmar i vagnen. Ni kan tro att hon kissade en hel del när jag väl satte henne på pottan.

De senaste dagarna har hon dessutom tydligt meddelat sig ett par gånger genom att gasta och hålla sig mellan benen. Då har hon klarat att hålla sig tills vi hunnit fram.

Det är ändå anmärkningsvärt med tanke på att hon gick och småskvätte förvånat för två veckor sedan.

2 kommentarer:

Karin sa...

Jag måste ta och försöka nu. Du tipsade mig ju tidigare men då var det inte aktuellt etersom Eitan inte kunde sitta själv men nu när du skrev om det så blev jag påmind och tänkte att "nu j*vlar" ska jag ta och göra det här. Och samtidigt hördes ett brak från Eitan...

Försökte att sätta honom på pottan lite senare men han bara reste sig upp och till slut gav jag upp, satte på honom blöja och tre minuter senare bajsade han. Han har även hunnit med att bajsa medan han ätit och medan jag bytt blöja. Annars är favoriten att börja dagen med att bajsa och sedan kalla högljutt på mig. Men det får han väl fortsätta med, jag tänker inte sätta klockan på ringning kl 5 för att gå upp och sätta honom på pottan!

Äppelträdet sa...

Bara att försöka igen. Var trägen. Efter varje måltid. Försök få honom att sitta stilla och leka med en leksak eller nåt. Envisas.

Jag skulle heller inte gå upp i ottan för att förekomma honom. Förhoppningsvis lär han sig först pottans fördelar och sedan inser han att han ska hålla sig tills han kommit dit på morgonen.