onsdag 26 januari 2011

Uppblåst kalas

I söndags skulle Äppel och Päppel på sexårskalas. Det blev dessvärre uppskjutet på grund av att födelsedagsbarnet hade magsjuka. Det nya datumet krockar med att Äppel ska gå och se Karlsson på taket med sin farmor.

Besvikelsen är avgrundsdjup. Aldrig har jag hört så mycket prat om ett kalas förut. Det ska bli raketer, skattjakt, eventuellt pulkaåkning, korvgrillning, tårta, lekar, disco och fiskdamm. Allt på två timmar.

- Mamma, det kommer bli två godispåsar.
- Nej, det tror jag inte.
- Jo, det har Alexandra sagt. En på skattjakten och en på fiskdammen.
- Jag tror faktiskt att Alexandra hittar på lite. Jag tror inte att det blir raketer heller.
- Nej, hon hittar inte på. Hon hoppas att det ska bli raketer, invänder Äppel.
- Hon har sagt att jag kan lägga den i hennes korg, fortsätter han.
- Lägga vilken?
- Presenten.

Hon har många förhoppningar Alexandra.

Inga kommentarer: