onsdag 5 januari 2011

Påhittiga tomtar

Ett par dagar före julafton utbrast Äppel att han visste vad han skulle ge mig i julklapp. Eftersom killen inte kan gå och handla själv och dessutom inte förfogar över några pengar gissade jag att han tänkte lova att vara ett snällt barn. Han höll dock tyst om sin överraskning ända till julklappsutdelningen drog igång. Då gick han fram till mig och viskade:
- Du och jag ska gå på bio.

Sedan viskade han till maken att de skulle gå på cirkus. Päppel var lite för generad för att gå runt och viska, men Äppel berättade hjälpsamt att hon och jag skulle gå på cirkus och att hon skulle ta med maken till lekplatsen.

Jag tar det som ett tecken på att de uppskattar att vi försöker se till att de får en del upplevelser av både oss och andra istället för bara en massa prylar.

1 kommentar:

Mamma J sa...

Åh, vad söta de är!!!