lördag 21 november 2009

Steg två

De där sju kilona är borta. Så nu har jag insett att mitt mål på tio kilo är väldigt godtyckligt.

Vadå gå ner just tio kilo? Jag har typ två eller tre kvar och inte tusan kommer de där skrämmande valkarna runt midjan vara borta för det.

Så nu går jag in i näst fas. Efter att ha koncentrerat mig på enbart fettförbränning (det roliga) skall jag nu föra in styrketräning och muskelbyggande (det tråkiga).

Första passet avklarat. Det blir nog svårt att lyfta armarna imorgon. Ännu svårare att lyfta Pirum.

3 kommentarer:

kokoa sa...

vad duktig du är!!!!! verkligen. att satsa på lite styrka är säkert bra. strunta i vågen och ta måttbandet istället. har hört att det är så det funkar. tycker dock inte att det gör det för mig, trots kämpande med träning hela tiden...... kanske är för att jag är så självkritisk.

Anna sa...

hallå jag då! jag har köpt gymkort!
och sprungit TVÅ ggr!

Äppelträdet sa...

Kokoa - det kanske inte funkar för att du helt enkelt inte har något att bli av med? Mitt midjemått har minskat åtskilliga centimeter under den här tiden.

Anna - dukto! Då kan vi ta en gemensam löprunda i jul.