torsdag 19 november 2009

Drömscenario

Idag är jag lite less.

Jag har kliande eksem på händerna. Med ett blöjbarn och två stycken lite större ungar som skall torkas i rumpan, ha hjälp att tvätta sig i princip varje gång de har ätit eller varit ute så tvättar jag mina stackars händer otaliga gånger om dagen.

Päppel tappade först tallriken med mat och sedan en mugg vatten på golvet under middagen. Pirum ville plötsligt äta samtidigt som vi andra och maken hann inte hem till maten.

Nu sitter jag här och fantiserar om att bryta benet. Det skulle vara optimalt. Influensa känns för jobbigt, men att sitta i soffan och läsa några veckor medan maken är hemma och sköter ruljansen låter lockande. Har ni tips om det minst smärtsamma sättet att gå tillväga?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snart kommer snön och HALKAN ;)

Mamma J sa...

*s* Usch, lider med dig.

Erika sa...

Japp, gör samma op som jag gjorde det går säkert att fejka symptom. Då bryter ju läkaren liksom ett ben åt dig när du är sövd.