måndag 9 november 2009

Soppatorsk

Förskolan ligger inte långt härifrån, men på andra sidan en stor kulle.

Med tre barn har jag lite logistikproblem. Jag har löst det så att jag går och puttar en syskonvagn och en cykel med stödhjul uppför den långa backen. Sedan går jag med långa steg och bara vagn medan Äppel susar iväg nedför backen.

Han har lärt sig att vänta på ett förutbestämt ställe när han kommer ner. Idag klev han till och med av cykeln och började med några konstiga charader vid en lyktstolpe.

- Vad gör du Äppel?
- Jag tankar motorcykeln.

2 kommentarer:

yllet sa...

Haha! :D Ja klart bågen ska ha soppa!

Evalena sa...

HÄÄJ!
Vilken underbart rolig läsning! Du skriver för kul alltså.

ang boken *harklar mig och hummar lite och tittar ner i backen*
jag har inte ens b ö r j a t läsa den. jag är mer inne i en sån där "nån-dör-men-en-mycket-smart-kommisare-tar-sig-an-fallet-o-löser-det-slutet-av-boken"-bok just nu om du fattar. Chiclit a´la mord skulle man kanske kunna kalla genren.

:-D
Kram och tack för titten hos mig!